Życie

wtorek, 8 stycznia 2019

Kruche ciasteczka


Tak jak obiecałam przepis jest naprawdę prosty. U mnie wszyscy uwielbiają te ciasteczka. Robię ich więc potrójną ilość. Duże pudełko ciastek idzie na stół świąteczny wraz z innymi ciastami. Mniejsze pudełeczka z ciasteczkami robię dla rodziny. No i oczywiście muszą zostać dla nas w domu. I ja i mój mąż zajadamy się nimi jeszcze przez kolejne dni po Świętach. Są przepyszne jako dodatek do popołudniowej kawy lub herbaty. 

Przepis dostałam od mojej poprzedniej pracodawczyni. Jak wiecie większość przepisów lubię mieć sprawdzonych. Jeśli gdzieś mi coś zasmakuje, próbuję dostać przepis i później powtarzam go w domu.

Składniki:
500 gr mąki, 2 jajka, 200 gr. cukru(jak najdrobniejszy), 200 gr. masła o temperaturze pokojowej, 1 proszek do pieczenia (16 gr.), 1 torebeczka wanilii (0,5 gr.). 
 Oczywiście można, a nawet lepiej dodać nasionka z laski wanilii.

Wszystkie składniki zagniatamy razem na stolnicy. Następnie wkładamy ciasto na pół godz. do lodówki. Po tym czasie odcinamy ciasto po kawałku. Rozwałkowujemy...



Wycinamy dowolne kształty, wzory. Według potrzeb i uznania. U mnie oczywiście były to wszelakiego rodzaju motywy świąteczne. Choinki, gwiazdki, Mikołaj...



Ciastka układamy na blaszce i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, przez 8-10 minut.



Ciasteczka po upieczeniu i wystudzeniu można udekorować lukrem lub czekoladą. My jednak uwielbiamy je bez niczego.


Ciasteczka to świetny pomysł na prezent

Prawda, że prosty przepis... No to życzę miłego pieczenia. Nie jedzcie jak będą gorące, poczekajcie aż ostygną. A później smakujcie przy herbatce lub kawce ze znajomymi, rodziną... Smacznego.

3 komentarze:

  1. Proste, ktuche cisteczka zawsze rozchodzą się w mgnieniu oka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Tak jakoś, dziwnym trafem je się jedno za drugim. :)))

      Usuń