Życie

wtorek, 3 września 2019

Cukiniowe chipsy i nie tylko


Idąc dalej tematem cukinii.... Skoro czas i pora na to warzywo to z przeogromnym apetytem zrobiłam kolejne smakołyki.
Chipsy z cukinii to chyba najprostsze co można przyrządzić z tego warzywka.

Składniki:
No zgadnijcie.... Cukinia w dowolnej ilości,  ile lubimy. Będziemy też potrzebować patelnię, taką na której można smażyć bez tłuszczu o grubym dnie. Jeśli ktoś lubi to również troszkę soli, do oprószenia nią naszych chipsów.

Wybieramy cukinię nie zbyt duże. Myjemy i osuszamy ręcznikiem papierowym. Każdą ścieramy na tarce (lub kroimy), na cienkie plasterki po długości.


Cukinie na chipsy

Teraz rozgrzewamy dobrze patelnię bez żadnego tłuszczu. I układamy każdy plasterek cukinii na patelni.


Chipsy z cukinii

Rumienimy z każdej strony i zdejmujemy z patelni. Ot cała filozofia. Prawda że proste. Wyjmujemy na talerz, kto chce oprósza solą i chipsy gotowe!


Po usmażeniu

Bonusowy dodatek to.... można chipsy z cukinii przekształcić w fantastyczny dodatek do sałatek lub samodzielne "warzywa"do dania głównego.

Składniki:

Będą nam potrzebne chipsy z cukinii z przepisu powyżej, oliwka z oliwek, sól i ostra papryczka(ja używam suszonej).

Nasze wystudzone chipsy z cukinii układamy  najlepiej w szklanym pojemniku. Układamy warstwę chipsów, delikatnie solimy, dodajemy niewielką ilość ostrej papryczki i zalewamy delikatnie oliwką. układamy tak warstwowo aż wykorzystamy wszystkie cukinie. Na wierzch zalewamy więcej oliwki. Tak aby cukinie były prawie całe zakryte. Zakręcamy pojemnik i przechowujemy w lodówce. 


Chipsy z cukinii jako dodatek

Tak przygotowane cukinie nadają się jako dodatek do sałatek. Można je również wykorzystać do dekorowania kanapek lub koreczków. Pozostawiam pole do popisu Waszej wyobraźni.
Smacznego.

21 komentarzy:

  1. Pewnie narażę się wielu osobom, ale nie rozumiem smaku cukinii, a może po prostu niewłaściwie ją przygotowywałem. Tego pomysłu jeszcze nie widziałem, a jaki prosty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikomu się nie narażasz. Każdy ma swoje ulubione smaki i takie za którymi mniej przepada.

      Usuń
  2. Świetny pomysł na cukinię!
    Ja nieodmiennie najbardziej uwielbiam chyba dżem cukiniowy z miętą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To muszę zajrzeć do Ciebie po przepis, bo jeszcze nie jadłam.

      Usuń
  3. Super przepis, chętnie zrobię go moim domownikom, bo to znowu coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ma to jak zdrowe chipsy. Przepis mi się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam cukinie i szkoda ze to w Norwegii nie ma takiej jak na polu u mamy :) ale z tych mniejszych sprowadzanych też można wyczarować różne rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Ja na chipsy to wręcz biorę te mniejsze cukinie.

      Usuń
  6. Wyglądają obłędnie. Chętnie przygotuję sobie taką przegryzkę ☺️

    OdpowiedzUsuń
  7. W ten sposób robię bakłażany, paprykę, pomidory i cukinie też!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam cukinię, jednak najbardziej surową i jako dodatek do sałatek, bądź do różnego rodzaju gulaszu, leczo itp. Czipsów jeszcze tak nie robiłam, ale może zrobię jako przegryzkę. :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Takich chipsów jeszcze nie robiłam, bardzo ciekawe to brzmi i smacznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc smacznego. Zawsze zdrowsze niż chipsy z torebki kupne.

      Usuń
  10. Z chęcią w wolnej chwili wypróbuję ten przepis. Wygląda naprawdę apetycznie.

    OdpowiedzUsuń