Życie

poniedziałek, 24 czerwca 2019

Melanzane czyli bakłażan

Dziś będzie króciutki i prosty przepis na bakłażana. We Włoszech warzywo to właściwie króluje na stołach. Służy i jako dodatek i jako danie główne. Wielu ludzi boi się go używać z winy jego gorzkawego smaku. Jednak nie ma z tym najmniejszego problemu przy odpowiedniej obróbce. 
Do tego "dania"(duże słowa na coś tak prostego), zainspirowała mnie Lucia i jej przepisy. Można je potraktować jako przystawkę. Ja jednak zrobiłam w dużej ilości i zjedliśmy na kolację. Nawet mój mąż się najadł.

Zaczynamy od zakupienia bakłażana. Myjemy go i kroimy na plasterki. Solimy z obu stron i odkładamy na sitko. Czekamy aż z solą odsiąknie też goryczka. 

Składniki: Bakłażan( lub kilka), pomidor, mazzarella, tuńczyk w oliwce, sól, pieprz i oregano suszone.

Jak już z plasterków bakłażana zejdzie sól z goryczką, osuszamy je ręcznikiem papierowym. Układamy na patelni do smażenia lub na grillowej. U mnie patelnia grillowa. 
Grilluję z obu stron. 

Bakłażan grillowany

W tym czasie odsączam z wody , na sitku też mozzarellę. Pomidorki myję i i kroję na plasterki. Każdy z nich solę i pieprzę a także obsypuje oregano. 
Mozzarellę należy pokroić w drobne cząsteczki.

Dodatki do bakłażana

Na każdym plasterku bakłażana układam pomidora, pokruszonego tuńczyka i mozzarellę. Na nowo kładę na patelnię grillową. Przykrywam pokrywką i czekam aż ser się rozpuści. Można oczywiście zapiec to w piekarniku z opcją grill górny. Wówczas mozzarella nabierze jeszcze ładniejszego koloru.Ja robiłam na patelni, więc poczekałam tylko jak mozzarella się rozpuści. Danie należy spożywać na gorąco. Wyszło pysznie. 

Bakłażan z dodatkami


Jeśli nie macie zbytnio ochoty na wymyślanie wykwintnych dań, lub czasu na nie. To takie danie będzie w sam raz. 
Smacznego.

20 komentarzy:

  1. Gwarantuje, że zrobię. Danie jest bez miesa, proste i szybkie i to powoduje, że odważe się zrobić tego bakłażana:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja doceniłam bakłażan dopiero we Włoszech, bo w kraju jakoś za nim nie przepadałam. A tutaj jest wiele przepisów i można sobie kulinarnie poużywać. Twojego jeszcze nie próbowałam, ale na pewno się skuszę :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę że jesteś znowu z nami 😘 ja uwilbiam cukinie a bakłażana też omijam z racji jego goryczki :) ale skorzystam z Twojego przepisu i zrobię taka przekąskę na piątkową kolację przy grillu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło. Życzę smacznego grilla.

      Usuń
  4. Super przepis. Bardzo apetycznie wygląda, aż chce się do Ciebie wpaść na takiego bakłażana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbyś była w okolicy, to z miłą chęcią zrobię i dla Ciebie. :)))

      Usuń
  5. Moja miłość do bakłażana jest ogromna. Z tuńczykiem jeszcze nie jadłam i bądź pewna, że zrobię Twojego bakłażana☺️

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię warzywa... południwe przepisy należą do moich ulubionych. Ta prostota połączeń i lekkość sprawiają, że ma się ochotę na węcej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, większość przepisów należy do serii-łatwe, miłe i przyjemne. No i bardzo smaczne.

      Usuń
  7. Bardzo fajny przepis, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej lubię bakłażana grillowanego z pasta tahini 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz a z pastą jeszcze nie próbowałam.

      Usuń
  9. Ale pyszności, aż by się jadło

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ pyszniaste "kotleciki", a jakie kolorowe i bez mięska - cudowny przepis, który na pewno wykorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzą naprawdę bardzo smaczne, a jakże proste.

      Usuń