Życie

wtorek, 16 kwietnia 2019

Czekoladowe salami


Czekoladowe salami to coś co próbowałam pierwszy raz jeszcze za mojego pobytu w Ascoli Piceno. Wtedy też dostałam przepis na zrobienie tego "salami". Przepis jednak na długie lata zgubił się w czeluściach mojego przepiśnika. Ostatnio porządkując rzeczy (wyprowadzka coraz bliżej) odnalazłam go i postanowiłam zrobić. 
Ale, ale... oczywiście najpierw chciałam poszukać troszkę informacji skąd pochodzi ten przepis. O dziwo karty historii nie mówią za dużo na ten temat. Wspomniane jest jedynie , że deser ten pochodzi z Portugalii i bardzo szybko rozpowszechnił się w całych Włoszech. W regionie Emilia-Romania deser ten jest pakowany i podawany tradycyjnie  w okresie Wielkanocnym. No i jak zazwyczaj bywa, jest 1001 wariacji tego przepisu.


Salame di cioccolato

Do tego przepisu który ja posiadam potrzebne są tylko 4 składniki: 200 gr. gorzkiej czekolady (70%), 90 gr. masła, 2 łyżeczki miodu, 200 gr. pokruszonych ciasteczek. I już, tylko tyle. 


Składniki do czekoladowego salami


Masło należy rozpuścić w rondelku razem z miodem. Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki i dodajemy do masła i miodu. Rozpuszczamy. Delikatnie studzimy i dodajemy dobrze pokruszone ciastka. Całość wykładamy na papier do pieczenia i ciasno zawijamy w rulon. Wkładamy do lodówki na kilka godzin. Po scaleniu się masy możemy wyjąć z papieru i pokroić na plasterki. Można też, kto lubi więcej słodyczy, natrzeć delikatnie "salami" cukrem pudrem. Wtedy jeszcze bardziej z wyglądu przypomina salami. 

Prawda, że bardzo prosty przepis. Nie ma tutaj pieczenia, czy miksowania. Spokojnie można zachęcić dzieci do pomocy przy wykonaniu tego przepisu, np. do pokruszenia ciasteczek.
Mam nadzieję, że przepis Wam się spodobał. Życzę smacznego. 

24 komentarze:

  1. Ale super przepis!!! Prosty, coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba udostępnić, bo jakżeby inaczej. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym sama cale takie salami, pysznosci:) Zapisze w swoim kajeciku do zrobienia w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre, dobre. My też szybko zjedliśmy. Tylko dla mnie wystarczająco słodko jest bez tego dodatkowego cukru pudru na wierzch.

      Usuń
  4. Super, że podajesz taki popularny we Włoszech przepis, jeszcze z okazji świąt, wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znany przepis, znany... Może się skusisz i zrobisz. Piec nie trzeba... :)))

      Usuń
  5. Zjadłabym takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste i łatwe to najsmaczniejsze receptury ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Nie narobisz się, a smaczności gotowe.

      Usuń
  7. Kolejny fajny przepis do wypróbowania :) chętnie wypróbuje i mam nadzieję że mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i ja się skuszę i taki zrobię. Tym bardziej, że nie trzeba piec i robi się szybko. Miód mam, to chyba warto :D A wygląda fajnie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że to takie proste do zrobienia, bo jak moi raz zasmakują będę musiała robić i robić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) No ja długo nie robiłam. A teraz jak mój mąż posmakował to tez już się pyta kiedy znowu zrobię.

      Usuń
  10. Takie salami to ja mogę i trzy razy dziennie wcinać!
    Muszę je zrobić, bo to prosty i szybki deser :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super szybki i super pyszny przepis. Jutro robię 💞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę , że się spodobał. Życzę smacznego.

      Usuń
  12. Genialny, a przede wszystkim prosty i szybki przepis. Uwielbiam takie i zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja już życzę smacznego. Robi się prosto i szybko,a jeszcze szybciej znika z talerzyka. :))

      Usuń