Życie

środa, 24 kwietnia 2019

Babeczki z cytrynowym kremem


Na nasz świąteczny stół trafiły, zamiast tradycyjnej babki, babeczki z cytrynowym kremem.
Przepis na kruche babeczki wydobyłam z rodzinnych zasobów. Zawsze je bardzo lubiłam. Foremki do babeczek dostałam jeszcze od mojej babci. I za każdym razem właśnie w nich piekę kruche babeczki.


Babeczki z kremem, truskawkami i octem balsamicznym

Składniki: 1 i 1/2 szklanki mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1/2 paczki masła, 1/4 szklanki cukru, 1 jajko.


Ciasto na babeczki

Ze składników zagniatamy szybciutko ciasto. Zawijamy ciasto w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na około 2 godz.  Foremki do babeczek wysmarować należy tłuszczem. Ciastem wykładamy foremki i do piekarnika. Pieczemy w temperaturze 180 st. C przez około 15-18 min.


Foremki z ciastem.

Tym razem do kruchych babeczek zrobiła cytrynowy krem lemon curd z przepisu ze strony https://www.daylicooking.pl/  Wydawał mi się wyśmienity i się nie pomyliłam. Wyszedł przepyszny i bardzo dekoracyjny.

Składniki: 1 szklanka soku wyciśniętego z cytryn, 200 gr. cukru pudru, 2 jajka, 1 lekko czubatą łyżkę mąki ziemniaczanej, 100 gr. masła. Postanowiłam dodać też skórkę otartą z jednej cytryny.


Sok z cytryn na krem

Cytryny miałam jeszcze od mojej teściowej z własnej uprawy. Jeśli cytryny kupujecie to należy sprawdzić czy nie były pryskane. Oczywiście dokładnie umyć i sparzyć. Sok z cytryny, skórkę, mąkę ziemniaczaną i cukier puder dobrze razem zmiksować. Postawić na niewielkim ogniu i cały czas energicznie mieszając lub miksując doprowadzić do wrzenia. Gotować na minimalnym ogniu cały czas mieszając (uważać należy żeby krem się nie przypalił) przez około 2 minuty. Po tym czasie zdjąć z ognia i dodać masło. Dobrze zmiksować do całkowitego połączenia masła z kremem. 


Krem cytrynowy do babeczek.

Gotowym kremem udekorowałam kruche babeczki. W ten oto prosty sposób nasz stół świąteczny został wzbogacony o piękne i pyszne  babeczki. Ozdobiłam je dodatkowo truskawkami . Wydawało mi się jeszcze bardziej wiosennie.


Kruche babeczki

Mój mąż, jak widzieliście na pierwszym zdjęciu, dodał do tego jeszcze kilka kropli kremowego octu balsamicznego.
Przyznaję, że babeczki zrobiły furorę.  Były pyszne.
Mam nadzieje, że przepisy Wam się spodobały i przy okazji e wypróbujecie. Smacznego.

20 komentarzy:

  1. Prześliczne ciasteczka, a krem bardzo ciekawy. Nie dziwię się, że zrobiłaś furorę podając takie pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci. Wyszły i smaczne i ładne. Także i najedzona i usatysfakcjonowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i jeszcze smaczne. Nic dodać nic ująć tylko udostępnić .:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Luciu. Stworzyły dobre , słodkie uzupełnienie świątecznego stołu.

      Usuń
  4. Wygląda pysznie :) dawno już babeczek nie robiłam :) czas i pora zrobić z Twoje przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy babeczkach jest troszkę pracy, ale efekt smakowy gwarantowany.

      Usuń
  5. Nie przepadam za cytrynowym kremem, ale przepysznie wyglądają te babeczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krem możesz zastąpić jakim chcesz. Choć mnie ten cytrynowy przypadł do gustu.

      Usuń
  6. Jeśli smakuje tak, jak wygląda, to już się oblizuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo super przepis !! Właśnie szukałam takich orzeźwiających babeczek, a te na takie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są smaczne, a dodatkowe orzeźwienie daje dodatek owoców. Można truskawki zastąpić kawałkami ananasa, arbuza...

      Usuń
  8. Różne smaczne słodkości robiłam, ale przyznam, że takich babeczek jeszcze nie, ale po Twoim przepisie na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zrobienia. Troszkę pracy jest, ale nie za dużo. Za to rozkosz dla podniebienia zapewniona.

      Usuń
  9. Zdecydowanie moja ulubiona wersja babeczek!😍 u nas jeśli piekę to głównie z LemonCurdem-em i owocami, są zdecydowanie najlepsze 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakże mi miło, że krem Ci zasmakował <3 Babeczki zapowiadają się przepysznie i z chęcią wszamałabym je dzisiaj. Miałam ciężki dzień, więc podrzuć kilka na osłodę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekaj.... już przesyłam drogą internetową. :))) Na ciężki dzień na pewno by pomogły.

      Usuń
  11. Ja też korzystałam z przepisu na krem od Gosi. Jest fantastyczny 😊 Babeczki na pewno kiedyś zrobię. Super przepis i pięknie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis fantastyczny. I jakoś bardzo mi przypasował do babeczek. I nie zwiodłam się, wyszły super.

      Usuń