Życie

poniedziałek, 31 grudnia 2018

Ciasto czekoladowe zamiast podsumowań.


Ten post miał się ukazać wcześniej, ale gorączka mnie zmogła... wybaczcie. Pewnie już nie zdążycie zrobić ciasta na Sylwestra, ale może przyda się przepis na inne okazje. U nas już tradycyjnie robię je na Święta Bożego Narodzenia. Tak wszystkim zasmakowało, że wpisało się na stałe w świąteczne manu.


Tak ciasto prezentowało się kilka lat temu. Tym razem nie będzie nic o tradycji, ponieważ nie wiem jakie ma "korzenie" to ciasto. Przepis dostałam od znajomej jeszcze jak pracowałam w Ascoli Piceno. U nich w rodzinie funkcjonowało jako tort urodzinowy.

Składniki:
250 gr. masła, 250 gr. cukru, 100 gr. kakao (bez cukru), 6 jajek, paczka biszkoptów (ja użyłam Pavesini)

Masło należy rozpuścić w kąpieli wodnej i odstawić do wystygnięcia. Kakao z cukrem wymieszać łyżką w garnku. 



Następnie dodać 2 łyżki wody. Dobrze wymieszać. Ma nie być żadnych grudek. Do tego wlać wystudzone masło i miksować długo i dobrze. Dodawać pojedynczo żółtka. Ubite osobno białka delikatnie, powoli mieszając dodać do masy.
Formę, najlepiej z kominem, wyłożyłam folią spożywczą. Boki i dno formy wyłożyć maczanymi w kawie biszkoptami. W wersji "dla dorosłych" można do kawy dodać ulubionego alkoholu.


Do tak przygotowanej formy przekładamy naszą masę. 


I wstawiamy na 12 godz. do lodówki. Po tym czasie, wyjmujemy z lodówki, nakrywamy ciasto talerzem i odwracamy. Po wyjęciu z formy i zdjęciu folii dekorujemy według uznania. U nas w tym roku prezentowało się tak...


Ciasto jest dość słodkie więc dodatek bitej śmietany jest bardzo wskazany. 

I w ten o to sposób przyszedł czas pożegnać się ze Starym Rokiem i powitać Nowy. 
Ten blog powstał całkiem niedawno. Przekazałam Wam dopiero garstkę informacji, przepisów, moich przemyśleń na temat spraw i życia we Włoszech. Mam nadzieję, że Was zaciekawiłam, że znaleźliście interesujące materiały tutaj. Nawiązałam kilka miłych znajomości i mam nadzieję że nawiążę jeszcze więcej. 

Wszystkim chciałam złożyć serdeczne życzenia, aby ten Nowy Rok spełnił nasze oczekiwania. Aby był pełen radości i miłości. Aby realizacja założonych planów, szła jak z płatka. Abyśmy potrafili cieszyć się i z tych najmniejszych radości, bo czasem one okazują się najważniejszymi. Spełnienia marzeń w 2019 roku!!!

17 komentarzy:

  1. Spełnienia marzeń Aniu. A przepis udostępniam tym bardziej, że z Ascoli Piceno. Do Siego Roku. :)***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. I oby Twoje się spełniły!!!! Ps. Wiesz, ja bardzo lubię dociekać skąd dana strawa pochodzi. A o tym przepisie nie mogę zbyt wiele powiedzieć... Może Ty coś wiesz?

      Usuń
  2. Oby nowy rok był tak smaczny i kolorowy jak to ciasto :) Powodzenia w prowadzeniu bloga, Aniu i zdrówka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie. Oby. Życzę i Tobie dużo szczęścia, powodzenia i radości w tym Nowym Roku.

      Usuń
  3. Uwielbiam ciasta czekoladowe, a to wygląda pysznie 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj zrobić. Zapewniam, że jest również smaczne.

      Usuń
  4. Muszę wypróbować bo u nas wszyscy na hasło: czekolada, czekoladowe, z czekoladą działają jak "roboty". Myślę, że im bardzo posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jestem uzależniona od ciast i ciasteczek :) mogę je jeść każdego dnia :) super przepis i chętnie go wypróbuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to uzależnienie znam... A ciasto rozpływa się w ustach, pycha. Polecam.

      Usuń
  6. Pięknie wygląda to ciacho i jestem pewna, że smakuje nieziemsko :)
    Warto je wypróbować samemu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny artykuł.

    OdpowiedzUsuń