Życie

wtorek, 19 marca 2019

Czekoladowe Muffinki


Oddaje ten przepis w Wasze ręce z tygodniowym opóźnieniem. W zeszłym tygodniu mieliśmy wypadek i miałem lekko utrudnione pisanie. Także u nas po Muffinkach  śladu już nie ma, dawno zjedzone, a przepis podaję Wam dopiero teraz.  

Muffiny chyba najbardziej znane są w krajach anglosaskich i USA. Robi się je w wersji słodkiej (z czekoladą, owocami etc.), jak i w wersji wytrawnej ( z warzywami ). Oczywiście przepisy na te "babeczki" rozpowszechniły się na całym Świecie, a przepisów jest bez liku.

Ja przepis dostałam od mojej byłej pracodawczyni. Zrobiła Muffiny na deser, przy okazji wystawnej kolacji!!! Były przepyszne. Przepis musiał się znaleźć w moim przepiśniku.


Gotowe Czekoladowe Muffinki


Składniki :
2 całe jajka, 250 gr. cukru, 150 gr. mąki, 250 gr. ricotta, 50 gr. roztopionego masła, 160 gr. czekolady (70%), 1 torebka proszku do pieczenia ( 16 gr.)


Ricotta, proszek do pieczenia i czekolada, do muffinek

Najpierw ubić jajka z cukrem. Później należy dodać rozpuszczone i wystudzone masło. Cały czas miksować. Kolejno dodając - ricotta, mąka, proszek do pieczenia. Czekoladę należy pociąć na drobne kawałeczki, lub delikatnie rozdrobnić w mikserze. Dodać do masy. 
Ja lubię Muffinki piec w foremkach. Także każdą foremkę należy wysmarować masłem i oprószyć mąką. Ciasto nakładać łyżką do 1/2 wysokości foremki.


Muffiny gotowe do pieczenia

Piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 25 minut. Ja zawsze sprawdzam patyczkiem, czy na pewno dobrze upieczone. Ale ja na razie muszę się jeszcze zadowolić starym piekarnikiem, bez termoobiegu i w ogóle... Jeśli posiadacie nowsze piekarniki, to ten czas powinien być wystarczający do upieczenia Muffinek.


Muffinki czekoladowe .

Tak jak napisałam na początku, u nas ślad po nich już dawno zaginął. Zeszły jak przysłowiowe "świeże bułeczki". Przepis jest dość prosty, do zrobienia przez każdego. A dzięki dodatkowi ricotty, muffiny są wilgotne i miękkie.
Dajcie znać w komentarzach jak Wam smakowały, jeśli skorzystacie z tego przepisu. 
Smacznego.

30 komentarzy:

  1. mmm, wyglądają smacznie, aż ślinka cieknie :)
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. TOREBKĘ proszku? o matko, to strasznie dużo, chyba że masz tam mini-torebusie! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jak byk jest w przepisie-proszek do pieczenia cały. A tutaj proszek jest pakowany w torebeczki 16 gr. I tak właśnie podałam w przepisie wyżej.

      Usuń
  3. Zgsdza się. 16 g torebka proszku.😄 a muffinki z dodatkiem sera pewnie jeszcze lepsze. Też skopiuje i kiedy juz zamieszkam upiekę. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luciu, już za momencik to będzie. A dodatek sera powoduje, że są fajnie wilgotne. Smacznego.

      Usuń
  4. Ale mi smaka z samego rana narobiłaś :)
    Z chęcią dołączam do obserwatorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło i witam serdecznie. Smaczek jest to prawda, mnie już kusi żeby zrobić je kolejny raz. Może też spróbujesz zrobić muffinki według tego przepisu?

      Usuń
  5. Smacznie wyglądają. Uwielbiam je jeść, ale nigdy ich nie robiłam więc chyba pora to zmienić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób, zrób. Smaczne, anie ma przy nich zbyt dużo pracy.

      Usuń
  6. Muffinki piekę kiedy tylko mogę, mam dwa podstawowe przepisy i dodaję do nich różne rzeczy, ale te z czekoladą są najlepsze :) Twoje bardzo smacznie wyglądają :) u mnie w piekarniku siedzą białe ze śliwkami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię mufinki i przepis na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Ci życzę smacznego. Także uwielbiam muffinki.

      Usuń
  8. Zapisane i na pewno wkrótce zrobię ☺️ jeszcze ten dodatek ricotty... Mmm☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten dodatek ricotty powoduje, że one są lekko wilgotne. Co mnie akurat bardzo w muffinkach odpowiada.

      Usuń
  9. Prezentują się bardzo apetycznie :) Spróbuje zrobić je według Twojego przepisu, może wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie się zapowiadają Twoje muffinki, wiec podkradam jedną ;))) albo i dwie.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam muffinki i cieszę się że moja córcia przejęła pałeczkę i chętnie je piecze :) przepis zapisuje, przyda się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że miłośniczce muffinków przypadły do gustu.

      Usuń
  12. Fajny pomysł z tym dodatkiem sera! Spróbuję na pewno! 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też właśnie z powodu dodatku serka tak smakują.

      Usuń
  13. O rany, a ja uwielbiam muffiny :)) Przepis jak dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę skorzystać, wypróbować... Mam nadzieję, że będą smakowały.

      Usuń
  14. Bardzo ciekawy i prosty przepis na muffiny.Robię je rzadko, ale myślę, że warto takie zrobić. Może nawet na urodziny do synka do żłobka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło jeśli muffinkami z tego przepisu będą się zajadały maluchy w przedszkolu! Smacznego.

      Usuń
  15. U nas dziś też gościły muffinki na deser po przedszkolu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muffinki to bardzo dobre rozwiązanie na taką słodką przekąskę. Nie za duże, nie za małe, lecz w sam raz... :)))

      Usuń